Ունինք Յիսուսի կոչը. «Արդ եղերուք դուք կատարեալք, որպէս եւ Հայրն ձեր երկնաւոր կատարեալ է»։
Բայց յաճախ կը թերանանք եւ կը շեղինք կատարելութեան ճամբայէն։

 
ԳԱՐԵԳԻՆ Ա ԿԱԹՈՂԻԿՈՍ

 

Ընթացիկ համար

 


Քեզ համար   

 


Մանուկներին

 


Արխիվ

 

Քարոզները

 

Բացիկներ

 

   
    ԻԴ Տարի, Թիվ 2 (278), փետրվար 2023 թ.  


 

       

«ԶՈՐ ՄԱՐԳԱՐԷՆ ԵՍԱՅԻ ՅԱՌԱՋԱԳՈՅՆ ԳՈՒՇԱԿԵՑ
ՅԵՐՈՒՍԱՂԷՄ ՔԱՂԱՔԻ ՍԻՄԷՈՆԻ ԾԵՐՈՒՆՒՈՅՆ»
ՆՇՎԵՑ ՏՅԱՌՆԸՆԴԱՌԱՋԻ ՏՈՆԸ

«Բարբառ եղեւ գալստեան եւ ահագին որոտման, տաճարապետն Քրիստոս,
որ յընծայումն էր եկեալ»:
ՇԱՐԱԿՆՈՑ

յառնընդառաջը Հայ Առաքելական Սուրբ Եկեղեցու անշարժ տոներից է եւ նշվում է Հիսուս Քրիստոսի Ս. Ծննդյան եւ Աստվածահայտնության տոնից քառասուն օր հետո՝ փետրվարի 14-ին: Այն հայտնի է նաեւ ժողովրդախոսակցական տարբեր անվանումներով՝ Տերընդեզ, Տերնտես, Տերնտաս եւ այլն:

Տոնը Հիսուսի մանկության շրջանից մեզ հասած կարեւոր իրադարձություններից է, որ մեկ անգամ եւս հաստատում է փրկագործության խորհուրդը: Ըստ ավանդության՝ Քրիստոսի քառասնօրյա գալստյան տոնը կարգել է Ս. Հակոբ Տյառնեղբայրը՝ պատվիրելով, որ Քրիստոնեական Եկեղեցին ամեն տարի, Փրկչի հրաշափառ Ս. Ծննդից քառասուն օր հետո, նշի Տիրոջ Երուսաղեմի տաճար գալու հիշատակը:

ԸՍՏ ՍՈՒՐԲԳՐԱՅԻՆ ԱՎԱՆԴՈՒԹՅԱՆ

Երբ Հիսուս ծնվեց, Նրան, ընդունված կարգի համաձայն, Երուսղեմի տաճար տարան, քանի որ, ըստ Մովսիսական օրենքի, «պետք է Տիրոջը նվիրվի ամեն արու զավակ, որ իր մոր առաջին զավակն է, ինչպես նաեւ, Տիրոջ Օրենքի համաձայն, զոհ մատուցվի մի զույգ տատրակ կամ աղավնու երկու ձագ» (Ղուկ. Բ 23-24, Ղեւտ. ԺԲ 8):

Տաճար բերած Հիսուսին ընդառաջ գնացին Սիմեոն ծերունին եւ Աննա մարգարեուհին: Այս երկու բարեպաշտ տարեցները ոչ միայն վկայեցին Փրկրչի մասին, այլեւ, իրենց կենդանի ներկայությամբ, խորհրդանիշը եղան Ադամի ու Եվայի, նրանց մեղքով եւ ի դեմս նրանց՝ դատապարտված մարդկության: Սիմեոնն ընդառաջ ելավ Տիրոջը՝ իր գիրկն առնելու եւ Նրանով արձակվելու մեղքի կապանքներից, Հին Ուխտից Նորին եւ մահկանացու կյանքից հավիտենականին անցնելու: Նա գիրկն առավ մանուկ Հիսուսին, օրհնեց Աստծուն եւ խնդրեց. «Այժմ, ով Տեր, համաձայն քո խոստման, թող որ քո ծառան մեռնի խաղաղությամբ, քանզի աչքերս տեսան Փրկչին» (Ղուկ. Բ 29-32): Եվ, դիմելով Աստվածամորը, շարունակեց. «Ահա սա Նա է, որ պատճառ է դառնալու Իսրայելի մեջ շատերի անկման ու բարձրացման եւ նշան հակառակության: Իսկ քո հոգու միջով էլ սուր պիտի անցնի, որպեսզի բազում սրտերի խորհուրդներ հայտնի դառնան» (Ղուկ. Բ 29-35):

Սիմեոնի մարգարեացումով հայտնի է դառնում Հիսուսի՝ խոստացված Փրկիչ, աշխարհի Լույս լինելը ոչ միայն հրեաների, այլեւ բոլոր հեթանոս ժողովուրդների համար:

«ԵՎ ՀՈՒՐԸ ԲՈՐԲՈՔԵԼՈՎ՝ ՆՐԱ ՍԻՐՈ
ՀՈՒՐՆ ԵՆՔ ԽՆԴՐՈՒՄ…»
ՆԱԽԱՏՈՆԱԿ

Տյառնընդառաջի ծիսակատարություններում մաս կազմող կրակը Գ դարից հետո է Հայ Եկեղեցու ծիսակարգ ներմուծվել՝ նկատի ունենալով կրակի աստվածաշնչային խորհրդաբանությունը: Հուրն աստվածաշնչում խորհրդաբանվում է իբրեւ ամենազոր Աստծո հատկություններից մեկը, երկնային երեւույթ: Այն իր պայծառությամբ ու լույսով նշանակում է նաեւ Հիսուս Փրկչի Աստվածությունը, որն անտեսանելի է հերետիկսոներին ու հերձվածներին, սակայն երեւելի է սրբության ու կատարելության՝ խաչի ճանապարհով գնացածներին, ըստ այդմ՝ Աստծուն հաճոյացած ադամորդիներին, «…քանի որ վախճանի ժամանակ Քրիստոսի հաջորդ եւ վերջին գալուստը հրով է լինելու»:

Ինչպես ասում է մարգարեն՝ «մեր Աստված հայտնապես է գալու եւ Նրա առաջ հուր է բորբորքվելու» (Սաղմ. Թ 3): Քրիստոս հրով պիտի երեւա, որպեսզի սրբերին լուսավորի, պսակի եւ անստվեր լույսն առաջնորդի, իսկ մարդկանցից չարերին ու անհավատներին՝ սատանայի հետ հավիտենական հուրն ուղարկի ու տանջի:

Տոնի ծիսական արարողություններն սկսվում են փետրվարի 13-ի երեկոյան ժամերգությամբ: Կատարվում է նախատոնակ, որի ժամանակ երգվում է «Լոյս զուարթ» շարականը:

Փետրվարի 13-ին Սուրբ Աստվածածին մայր եկեղեցում ի մի էր եկել հավատացյալների հոծ բազմություն: Հավարտ երեկոյան ժամերգության հագեւորականաց հանդիսավոր թափորը, հոգենորոգ շարականների երգեցողությամբ, ուղղվեց դեպի Գյումրու Վարդանանց հրապարակ, ուր կատարվեց տարվա առաջին անդաստանը: Օրհնվեցին աշխարհի չորս կողմերը, հայրենիքն ու Ամենայն Հայոց Հայրապետությունը, բնակավայրերն ու դրանց բնակիչները, վանքերն ու եկեղեցիները եւ տարվա պտղաբերությունը: Օրնվեցին նաեւ այն մոմերը, որոնց կրակով, ձեռամբ Շիրակի թեմի Առաջնորդ Տ. Միքայել արքեպս. Աջապահյանի, վառվեց, հրապարակի կենտրոնում պատրաստված, ավանդական խարույկը:

ՆՈՐԱՊՍԱԿՆԵՐԻ ՕՐՀՆՈՒԹՅԱՆ ԿԱՐԳ

Տյառնընդառաջի հնօրյա ավանդույթներին մեր օրերում հավելվել է եւս մեկը: Ն.Ս.Օ.Տ.Տ. Գարեգին Բ Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսի բարձր տնօրինությամբ Տյառնընդառաջի տոնը հռչակվել է նաեւ նորապսակների օրհնության օր:

Սուրբ Յոթվերք Եկեղեցի եկած նորապսակ զույգերը ոչ միայն օրհնություն ստացան, այլեւ տուն տարան վառվող ճրագներ՝ իրենց բակերում խարույկներ վառելու համար:

ՏՅԱՌՆԸՆԴԱՌԱՋԻ ՍՈՒՐԲ ՊԱՏԱՐԱԳ

Փետրվարի 14-ին մեծաթիվ հավատացյալներ Ս. Յոթվերք մայր եկեղեցում ներկա գտնվեցին Տյառնընդառաջի Սուրբ եւ անմահ Պատարագին: Օրվա պատարագիչն էր Տ. Տաթեւ քհն. Մարուքյանը:

Հընթացս սրբազան արարողակարգի՝ «Հայր մեր»-ից առաջ, օրվան պատշաճող հանգամանալից քարոզ խոսեց պատարագիչ Տեր Հայրը՝ մեկնելով նաեւ տոնի խորհուրդը:

ԱԼՎԱՐԴ ԿԱՂԶՎԱՆՑՅԱՆ
ԼՈՒՍԱՆԿԱՐՆԵՐԸ՝ ԳԵՎՈՐԳ ՂԱԶԱՐՅԱՆԻ

>>>

 
     
         


 

 

Ընթացիկ համար Քեզ համար Մանուկներին Արխիվ   Քարոզները