Չարի կողմից մեզ համար փորված գերեզմանը բոլոր ժամանակներում թափուր է մնալու, քանզի մենք Քրիստոսի հետ նեղությունները հաղթահարող եւ ամեն գողգոթայից հարության հավատքով հառնող ժողովուրդ ենք:

 
ԳԱՐԵԳԻՆ Բ ԿԱԹՈՂԻԿՈՍ

 

Ընթացիկ համար

 


Քեզ համար   

 


Մանուկներին

 


Արխիվ

 

Քարոզները

 

Բացիկներ

 

   
    ԻԶ Տարի, Թիվ 5 (305), մայիս 2025 թ.  


 

       

ՍՈՒՐԲ ԽԱՉԻ ԵՐԵՎՄԱՆ ՏՈՆԸ ՇԻՐԱԿԻ ԹԵՄՈՒՄ

«Ի յերկնից երեւալ նշանն յաղթութեան այսօր հեթանոսաց ծագեաց
լոյսն ողորմութեան»:
ՇԱՐԱԿՆՈՑ

մեն տարի Սուրբ Զատկին հաջորդող հինգերորդ կիրակի օրը (այս տարի՝ մայիսի 18), մեր երանաշնորհ հայրապետների տնօրինության համաձայն, Հայաստանյայց Առաքելական Սուրբ Եկեղեցին հիշատակում է Սուրբ Խաչի երեւման տոնը՝ մեկ անգամ եւս հիշելով Տիրոջ չարչարանքները, Նրա խաչելությունը եւ խաչի վրա Նրա թափած անմեղ արյամբ մարդկային ցեղի փրկությունը: Այս տոնը պատմական մի դեպքի հիշատակությունն է, որ տեղի ունեցավ 351 թվականի մայիսի 7-ին՝ Կյուրեղ Երուսաղեմացի հայրապետի օրոք, երբ երկնքում ուժեղ լույս փայլեց եւ մարդիկ ականատես եղան զարմանալի մի հրաշքի: Երկնքում երեւաց փրկչական խաչի նշանը, որի պայծառությունից մթագնեց արեգակը: Այն շատ գեղեցիկ էր եւ շողարձակում էր ծիածանագույն շրջանակի մեջ: Լույսը տարածվելով՝ անցավ Գողգոթայից մինչեւ Ձիթենյաց լեռը:

Քրիստոնյաները շտապեցին դեպի Սիոնի մայր եկեղեցի եւ այնտեղ երկար աղոթեցին ու իրենց գոհությունը հայտնեցին Աստծուն, որ արժանացան մեծագույն փառքի՝ խաչյալ Հիսուսի նշանը տեսնելուն: Այդ հրաշքին ականատես եղան ոչ միայն քրիստոնյաները, այլեւ Երուսաղեմի՝ տարբեր կրոններ դավանող, մյուս բնակիչները: Հրեաներից շատերը հավատացին աստվածային նշանին եւ, գալով քահանաների մոտ, խնդրեցին իրենց մկրտել, որպեսզի Քրիստոնեական Եկեղեցու անդամ դառնան:

Տարիներ անց Երուսաղեմի երկնքում դարձյալ շողարձակեց տերունական խաչը եւ, աստվածային հրաշքով, դրոշմվեց անհավատների հագուստների վրա՝ ինչպես կրակից խանձված տեղեր: Մեծ մասը ցանկանում էր սրբել խաչի նշանը հագուստի վրայից կամ լվանալ, բայց անօգուտ, որովհետեւ դա Աստծո հանդիմանության կնիքն էր: Շատերը դարձի եկան, հավատացին Հիսուսին, Սուրբ Կյուրեղի ձեռքով մկրտվեցին՝ համալրելով քրիստոնյաների շարքերը:

Կյուրեղ Հայրապետը նամակ գրեց Բյուզանդիայի Կոստանդին կայսրին, պատմեց Երուսաղեմում Ս. Խաչի երեւման մասին եւ խնդրեց, որ ամուր մնա քրիստոնեական ճշմարիտ հավատի մեջ: Նամակը 5-րդ դարում թարգմանվեց հայերեն եւ մինչ օրս, Ս. Խաչի երեւման տոնին, կարդացվում է հայոց եկեղեցիներում: Հայոց պատմության մեջ եւս քիչ չեն խաչի երեւումները: Կորյունն ու Մովսես Խորենացին, Մեսրոպ Մաշտոցի մահն ու թաղումը նկարագրելիս, հիշում են, որ Վաղարշապատում լուսավոր խաչանշանը մի քանի օր շարունակ փայլել է երկնքում այն տան վրա, ուր Սուրբն ավանդել է հոգին, ինչպես նաեւ ուղեկցել թաղման թափորը մինչեւ հուղարկավորության վայր եւ անհետացել միայն Սրբի մարմինը գերեզման իջեցնելուց հետո: Սուրբ Խաչի երեւումները տարբեր ժամանակաշրջաններում մատնանշում են Աստծո ներկայությունը մարդկանց մեջ, եւ ապացույցն են մարդկանց հանդեպ Նրա սիրո ու հոգատարության:

Մայիսի 18-ին՝ տոնի ուրախ առիթով, Գյումրու Ս. Յոթվերք, Ս. Նշան, Ս. Հակոբ, Ս. Հռիփսիմե, Ս. Ամենափրկիչ, Ս. Գրիգոր Լուսավորիչ, Ս. Մինաս, Ս. Սարգիս եկեղեցիներում մատուցվեց Սուրբ եւ անմահ Պատարագ: Առաջնորդանիստ Ս. Աստվածածին մայր եկեղեցում օրվա պատարագիչն էր Տ. Թաթուլ ավգ. քհն. Հակոբյանը: Հընթացս սրբազան արարողակարգի՝ «Հայր մեր»-ից առաջ, հավուր պատշաճի ոգեշունչ քարոզ խոսեց եւ օրվա խորհուրդը մեկնեց Շիրակի թեմի Առաջնորդ Տ. Միքայել արքեպս. Աջապահյանը:

ԱԼՎԱՐԴ ԿԱՂԶՎԱՆՑՅԱՆ

>>>

 
     
         


 

 

Ընթացիկ համար Քեզ համար Մանուկներին Արխիվ   Քարոզները