Քրիստոնեական հավատքի սիրտը Հարությունն է, լուրն այն մասին, որ մահն ամեն ինչի վերջակետը չէ, քանզի Քրիստոս հաղթել է մահվանը: Սա է քրիստոնեության մեծագույն հայտնագործությունը:

 
ԳԱՐԵԳԻՆ Ա ԿԱԹՈՂԻԿՈՍ

 

Ընթացիկ համար

 


Քեզ համար   

 


Մանուկներին

 


Արխիվ

 

Քարոզները

 

Բացիկներ

 

   
    ԻԶ Տարի, Թիվ 4 (304), ապրիլ 2025 թ.  


 

       

ԱՎԱԳ ԿԱՄ ՉԱՐՉԱՐԱՆԱՑ ՇԱԲԱԹԸ
ՍՈՒՐԲ ՅՈԹՎԵՐՔ ԵԿԵՂԵՑՈՒՄ

վագ շաբաթվա այս իրադարձությունները ներկայացնում են Հիսուսի՝ հանուն մարդկության սիրո ու փրկության կատարած ինքնազոհողությունը՝ չարչարանքները, խաչին գամվելը, մահը եւ թաղվելը: Ավագ շաբաթը Քրիստոս Աստծո մարմնավոր կյանքի վերջին շաբաթն է, եւ յուրաքանչյուր օր նվիրված է ավետարանական մի հիշատակի:

ԱՎԱԳ ԵՐԿՈՒՇԱԲԹԻ

Ավագ երկուշաբթի օրը չորացած թզենու հիշատակն է: Քրիստոս Իր գործունեությամբ բոլորին բուժում էր եւ կյանք պարգեւում, սակայն միայն մեկ անգամ Իր զորությունը հակառակ գործածեց եւ չորացրեց թզենին՝ ցույց տալու համար, որ Իր խոսքը կենդանարար է, Ինքն է կենդանացնում, նաեւ դատում: Նա չորացրեց կանաչ թզենին եւ բուժեց չորացած ձեռքը:

ԱՎԱԳ ԵՐԵՔՇԱԲԹԻ

Քրիստոս Երկնքի արքայությունը նմանեցրեց կույսերի: Ավետարանական առակում տասը կույսերից հինգը կոչվում են հիմարներ, հինգը՝ իմաստուններ: Նրանցից հինգը խորհրդանշում են այն հավատավոր քրիստոնյաներին, ովքեր հարատեւում են հոգեւոր արթնության մեջ եւ միշտ պատրաստ են Փրկչի գալստյանը: Իսկ մյուս հինգը, այսինքն՝ հիմարները, որ պատրաստ չէին, մնացին ձեռնունայն:

ԱՎԱԳ ՉՈՐԵՔՇԱԲԹԻ

Հիշատակվում է մեղավոր կինը, որ օծեց Քրիստոսի գլուխը թանկագին յուղով եւ համբուրեց ոտքերը՝ ի հակադրություն Հուդայի, որ մատնեց Տիրոջը երեսուն արծաթով: Խորհրդանշական այս օծումը մատնանշում է Հիսուսի՝ ամենայնի Տեր եւ Թագավոր լինելը, ինչպես նաեւ նախագուշակում Նրա չարչարանքներն ու մահը: Բայց Նա կարեւորեց այդ կնոջ արածը, որովհետեւ, հավատով օծելով Հիսուսի գլուխը, բեթանիացի կինը, նախքան Հարությունը, վկայեց Հիսուսի Օծյալ Փրկիչ լինելը:

ԱՎԱԳ ՀԻՆԳՇԱԲԹԻ

Ավագ հինգշաբթի օրը հիշատակվում է Սուրբ Հաղորդության խորհրդի հաստատումը, որով այսօր եւ մինչեւ աշխարհի վախճանը քրիստոնյաներս ունենք նորոգվելու ու Տիրոջը միանալու հնարավորություն: Առանց Քրիստոսի Մարմինն ու Արյունը պարբերաբար ճաշակելու՝ չենք կարող հավիտենական կյանք ունենալ: Այս խորհուրդը քրիստոնեության հարատեւությունն է ապահովում եւ մեզ Իրենով միավորված է պահելու մինչեւ Տիրոջ գալուստը:

Սուրբ Աստվածածին մայր եկեղեցում, ի հիշատակ Վերջին ընթրիքի եւ Ս. Հաղորդության խորհրդի հաստատման, մատուցվեց Սուրբ եւ անմահ Պատարագ՝ հավուր պատշաճի եւ ամենայն հանդիսավորությամբ: Օրվա պատարագիչն էր Տ. Շիրակ ավգ. քհն. Առաքելյանը: Հընթացս Սուրբ Պատարագի թեմակալ Առաջնորդ Տ. Միքայել արքեպս. Աջապահյանն ընթերցեց, Սուրբ Հաղորդության մասին, Ս. Բարսեղ Հայրապետի ճառը:

ԿԱՐԳ ՈՏՆԱԼՎԱՅԻ

Երուսաղեմում՝ Վերնատանը, աշակերտների հետ զատկական սեղան նստելուց առաջ, Հիսուս մեկ առ մեկ լվանում է աշակերտների ոտքերը: Աստված լվանում է արարածների ոտքերը՝ ցույց տալով Իր կատարյալ սերը նրանց հանդեպ եւ, խոնարհության ու հեզության օրինակ դառնալով, հորդորում նույն կերպ վարվել միմյանց հանդեպ:

Երեկոյան՝ Ոտնալվայի մեծախորհուրդ արարողության ընթացքում, որ հիշատակն է մեր Տիրոջ տված խոնարհության ամենամեծ դասի, Տ. Շիրակ ավգ. քհն. Առաքելյանը լվաց եւ յուղօվ օծեց տասներկու ընտրյալների ոտքերը՝ Տիրոջ օրինակով: Ոտնալվայի արարողությունից հետո ներկա հավատացյալներին բաժանվեց օրհնված յուղը, որը եկեղեցուն նվիրաբերել էր խաչքավոր Արմեն Տոնոյանը:

Ի դեպ՝ այս կարգը հեղինակել է Սուրբ Եփրեմ Ասորին Դ դարում եւ հայերեն է թարգմանվել ԺԱ դարի Հայրապետ Գրիգոր Բ Վկայասերի կողմից: Հետագայում ճոխացվել է՝ զուտ հայկական շարականների ու աղոթքների հավելումով:

ԿԱՐԳ ԽԱՎԱՐՄԱՆ

Օրը եզրափակում է Խավարման կարգը, որ խորհրդանշում է Քրիստոսի մատնվելը հրեաների ձեռքը Գեթսեմանի պարտեզում: Հրեական իրականության մեջ օրվա սկիզբը գիշերն էր, ուստի դեպքը թեեւ համարվում է կատարված ուրբաթ օրը, բայց մեր ընկալմամբ այն Հինգշաբթիի իրադարձություններից վերջինն է, ուստի եւ այս խորհրդի կատարումով էլ ավարտվում են օրվա ծիսական արարողությունները:

Նույն օրը՝ երեկոյան ժամերգությունից հետո, կատարվեց հսկման կամ Խավարման կարգ: Խորանի վրա վառվում էին տասներկու մոմ, իսկ մի մեծ մոմ դրված էր կենտրոնում: Ավետարանական յուրաքանչյուր հատվածի ընթերցումից հետո ամեն կողմից մեկական մոմ էին հանգցնում: Վերջում մնաց միայն մեծ մոմը, որ խորհրդանշում էր Քրիստոսին, որ մենակ էր մնացել: Արարողությունն ավելի ազդեցիկ դարձավ, երբ խավարում հնչեց «Ուր ես, մայր իմ» հոգեզմայլ տաղը, ընթերցվեց «Կտակը» (Եբր. Թ 16-17), որն ուղեկցվեց տաղերի ու շարականների երգեցողությամբ: Այնուհետեւ լսվեց բարեշնորհ Հարություն սրկ. Տերտերյանի ազդեցիկ քարոզը՝ «Եւ հիմա իշխանութիւն խաւարի» բնաբանով: Ապա «Փառք ի բարձունս» երգի ավարտին եկեղեցու լույսերը վերստին վառվեցին: Սրբազան արարողակարգին ներկա էին մեծաթիվ հավատացյալներ:

ԱՎԱԳ ՈՒՐԲԱԹ ԿԱՐԳ ԽԱՉԵԼՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԹԱՂՄԱՆ

Ավագ ուրբաթը խաչելության եւ չարչարանաց օրն է, ամենատխուր օրը հավատավոր քրիստոնյայի համար: Երեկոյան ժամը 17:00-ին, Տ. Շիրակ ավգ. քհն. Առաքելյանի հանդիսապետությամբ, կատարվեց թաղման կարգ, հընթացս որի Քրիստոսի խորհրդանշական գերեզմանը, ծաղիկներից ու դալար ոստերից հյուսված, որի մեջտեղում քողածածկ խաչն էր, մեծաթիվ հավատացյալների ուղեկցությամբ դուրս բերվեց Ս. Յոթվերքից՝ ի խոնարհություն ներկաների: Եկեղեցու շուրջը պտտեցնելուց հետո կրկին ներս բերվեց, իսկ հոգեւորականները երգեցին «Խաչի Քո Քրիստոս» օրհներգը:

ԱՎԱԳ ՇԱԲԱԹ

Ապրիլի 19-ը Սուրբ Զատկի խթման օրն էր կամ Ճրագալույցը: Ավագ շաբաթ օրը հիշատակվում է Հիսուսի կողմից դժոխքի ավերումը եւ արդար հոգիների ազատումը: Ինչպես ուսուցանում է Եկեղեցու վարդապետությունը՝ Քրիստոս, գերեզման դրվելով, իջավ դժոխք եւ ավերեց այն՝ փրկություն շնորհելով արդարների հոգիներին. «Ո՞ւր է մահ, յաղթութիւն քո, ո՞ւր է, դժոխք, խայթոց քո» (Օսէէ ԺԳ 14): Ավագ շաբաթը սգո եւ տրտմության օր է: Երեկոյան ժամերգությունից հետո՝ ժամը 20:00-ին, մատուցվեց Ճրագալույցի Սուրբ Պատարագ, որին ներկա էին մեծաթիվ հավատացյալներ: Նախ ընթերցվեց Դանիելի թուղթը: Երեք ընթերցողները խորհրդանշում էին բոցավառ հնոց նետված երեք երիտասարդներին: Սա նաեւ խորհրդանշում է Հիսուսի երեքօրյա թաղումը:

Օրվա պատարագիչն էր Տ. Շիրակ ավգ. քհն. Առաքելյանը: Սրբազան արարողակարգի ընթացքում՝ «Հայր մեր»-ից առաջ, օրվան պատշաճող քարոզ խոսեց Շիրակի թեմի Առաջնորդ Տ. Միքայել արքեպս. Աջապահյանը: Հավարտ Սուրբ Պատարագի կատարվեց Սուրբ Հարության նախատոնակը: Գիշերվա խորհրդավոր լռության մեջ հաղթականորեն հնչեց ցնծության եւ հույսի մեծագույն ավետիսը՝ «Քրիստոս յարեաւ ի մեռելոց»: Սրբազան արարողակարգից հետո ներկա հավատացյալները վառվող մոմեր տուն տարան՝ որպես Հիսուսի կենսատու լույսի խորհրդանիշ:

ԱԼՎԱՐԴ ԿԱՂԶՎԱՆՑՅԱՆ
ԼՈՒՍԱՆԿԱՐՆԵՐԸ՝ ԳԵՎՈՐԳ ՂԱԶԱՐՅԱՆԻ

>>>

 
     
         


 

 

Ընթացիկ համար Քեզ համար Մանուկներին Արխիվ   Քարոզները