«ԱՅՍՕՐ
Է, ԶՕՐ ԱՐԱՐ ՏԷՐ, ԵԿԱՅՔ ՑՆԾԱՍՑՈՒՔ ԵՒ ՈՒՐԱԽ ԵՂԻՑՈՒՔ»
ՍՈՒՐԲ ԾՆՆԴՅԱՆ ԵՎ ԱՍՏՎԱԾԱՀԱՅՏՆՈՒԹՅԱՆ ՀԱՆԴԻՍՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ
ՇԻՐԱԿԻ ԹԵՄՈՒՄ
«Որ ի հրեղէն աթոռ ընդ Հօր ես բնակեալ
եւ ի հրեշտակաց սպասաւորեալ, այսօր կամով Հօր ի յերկրի երեւեցար
մարմնով կուսական ծննդեամբ, զՔեզ ընդ զօրս անմարմնոյն անդադար օրհնաբանեմք»:
ՇԱՐԱԿԱՆ Ս. ԾՆՆԴՅԱՆ
«ԾՆԱՒ
ՆՈՐ ԱՐՔԱՅ Ի ԲԵԹՂԵՀԷՄ ՔԱՂԱՔԻ»
ուրբ
Ծննդյան ավետարանական պատումը մարդկության կյանքում Աստծո ներկայության
մեծ խորհուրդն է պատկերում: Բեթղեհեմի քարայրը նախատիպն է Սուրբ
Եկեղեցու, հասարակ հովիվները եւ իմաստուն մոգերը աստվածպաշտության
համար մեկտեղված հավատացյալներն են, իսկ մատուցված ընծաները՝ առ
Աստված հավատքով ապրված բարի ու երկնահաճո կյանքն ու գործերը: Բեթղեհեմյան
երկնակամարում Տիրոջ փառքի ծագումն ու լուսափայլ հրեշտակների հնչեցրած
պատգամն աշխարհի խաղաղության եւ մարդկանց միջեւ սիրո ու հաճության
երկնային հրավերն է: Մեր Եկեղեցու սուրբ Հայրերը Սուրբ Ծնունդը կոչել
են «Խորհուրդ մեծ եւ սքանչելի»: Այդպես են անվանել, քանզի անհնար
է բացատրել, թե ինչպե՞ս անբավելին հավիտենականն ու անսահմանը խանձարուրի
մեջ պարուրվեց, ինչպե՞ս Աստծո Խոսքն ու Իմաստությունը ծնվեց ոչ բանական
կենդանիների մսուրում:
Մարդկային մտքին անհասանելի է մնում, թե ինչպես Աստծո Միածին Որդին,
Արարչի Փառքի Լույսն արարած եղավ, Տերը ծառայի կերպարանք ստացավ:
Աստծո այս մեծ հրաշքի ինչպես լինելը չգիտենք եւ չենք կարողանում
բացատրել, սակայն գիտենք այդ հրաշքի պատճառը. «Զի վասն մեր մարմնացաւ»:
Ի սեր մարդկության՝ Աստծո Որդին թաքցրեց Իր երկնային փառքի ճառագայթները
եւ «առավ» ծառայի՝ մարդու կերպարանք: Քրիստոսի ծնունդն ազդարարվել
էր նաեւ Արեւելքի մոգերին՝ Բեթղեհեմի երկնքում հայտնված հրաշալի
աստղի միջոցով: Հանձինս այդ իմաստունների՝ հեթանոս ողջ աշխարհը խոնարհվեց
ու ծնկի եկավ Աստվածորդու առջեւ:
Մսուրի
խոնարհությունից են ծնվում մեծ հոգիները, որովհետեւ այն, ինչ փոքր
է թվում մարդկանց աչքում, մեծ է Աստծո մոտ: Արդ, Աստվածահայտնության
տոնը հոգով կրկին անգամ ծնվելու հրավեր է՝ մաքրված մարդկային տկարություններից
ու մեղքից:
ՃՐԱԳԱԼՈՒՅՑԻ ՍՈՒՐԲ ՊԱՏԱՐԱԳ
Սուրբ Ծննդյան խորհուրդը թեմի հավատացյալները վերապրեցին Ճրագալույցի
Սուրբ եւ անմահ Պատարագով, որ մատուցվեց Ս. Աստվածածին, Ս. Նշան,
Ս. Հակոբ եւ Ս. Գրիգոր Լուսավորիչ եկեղեցիներում:
Ս.
Յոթվերք մայր եկեղեցում օրվա պատարագիչն էր Տ. Շիրակ ավագ քհն. Առաքելյանը:
Հավարտ ժամերգության նախ ընթերցվեցին Դանիել մարգարեի թղթերը, ապա
սկսվեց Սուրբ Պատարագը: Սրբազան արարողակարգի ընթացքում՝ «Հայր մեր»-ից
առաջ, օրվան համահունչ ոգեշինիչ քարոզ խոսեց Տ. Ավետիք աբղ. Սողոմոնյանը:
Ի լրումն օրվա խորհրդի՝ ներկաները հաղորդվեցին մեր Տիրոջ՝ Հիսուս
Քրիստոսի Սուրբ եւ կենարար Մարմնին ու Արյանը:
Հավարտ Սուրբ Պատարագի, եկեղեցու հրավառ կանթեղից, ներկաները, ի
նշանավորումն Բեթղեհեմյան Աստղի, վառեցին իրենց մոմերը՝ աստվածային
օրհնությունը լույսի տեսքով տուն տանելով:
Սուրբ Ծննդյան եւ Աստվածահայտնության Սուրբ Պատարագին ներկա էր Շիրակի
մարզպետ Տիգրան Պետրոսյանը:
«ՓԱՌՔ ՀՐԱՇԱՓԱՌ ԾՆՆԴԵԱՆ ՔՈ ՏԷՐ…»
6-ը հունվարի: Սուրբ Աստվածածին եկեղեցում մատուցվող Աստվածահայտնության
Սուրբ եւ անմահ Պատարագին ներկա էին Շիրակի մարզպետ Տիգրան Պետրոսյանը,
մարզային իշխանությունների ներկայացուցիչներ եւ մեծաթիվ հավատացյալներ:
Օրվա պատարագիչն էր Շիրակի թեմի բարեխնամ Առաջնորդ Տ. Միքայել արքեպս.
Աջապահյանը:
Հընթացս
սրբազան արարողակարգի՝ «Հայր մեր»-ից առաջ, պատարագիչ Սրբազան Հայրն
ընթերցեց Ն.Ս.Օ.Տ.Տ. Գարեգին Բ Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսի Սուրբ Ծննդյան
պատգամը, որը, Բեթղեհեմյան անմար Աստղից ճառագող, սիրո մասին էր,
ինչը հավատացյալ հայորդուն կոչում է, անձնականի սահմաններից վեր
բարձրանալով, ունենալ անանձնականի վեհ ու անմեկնելի գիտակցությունը:
ՋՐՕՐՀՆՅԱՑ ԿԱՐԳ
Հավարտ Սուրբ Պատարագի՝ հանդիսապետությամբ Սրբազան Հոր, տոնականորեն
զգեստավորված հոգեւորականաց հանդիսավոր թափորը, ինչպես նաեւ հավատացյալների
հոծ բազմությունը, Ս. Յոթվերք մայր եկեղեցուց շարժվեց դեպի Վարդանանց
հրապարակ, ուր, ի հիշատակ Հիսուս Քրիստոսի Հորդանանում մկրտության,
կենաց ծառը խորհրդանշող մայր եղեւնու հարեւանությամբ բարձրացված
բեմահարթակի վրա, կատարվեց Ջրօրհնյաց գեղեցիկ եւ խորախորհուրդ արարողությունը՝
խաչքավորությամբ Հովհաննես Տոնոյանի:
Հանդիսավոր
արարողության ընթացքում ընթերցվեցին սուրբգրային հատվածներ, ապա
հանդիսադիր ու պատարագիչ Սրբազան Հայրը, «Առաքելոյ Աղաւնոյ» շարականի
երգեցողությամբ, սրբալույս Մյուռոնը կաթեցրեց ջրով առլեցուն երեք
կաթսաների մեջ: Այնուհետեւ, արդեն ջրում ընկղմած խաչը, «Պահպանիչ»
աղոթքի ընթացքում, հանեց եւ տվեց խաչի օրվա կնքահորը:
Սրբազան արարողության վերջում օրհնված ջուրը բաժանվեց ներկա հավատացյալներին:
ՀԻՇԱՏԱԿ ՄԵՌԵԼՈՑ
Սուրբ Ծննդյան հաջորդ օրը՝ հունվարի 7-ին, եւս հնչեղ ղողանջեցին
Գյումրու եկեղեցիների զանգերը՝ հավատացյալ հայորդիներին կանչելով
Սուրբ Պատարագի:
Սուրբ Յոթվերքում օրվա պատարագիչն էր Տ. Թաթուլ ավագ քհն. Հակոբյանը:
Հավարտ սրբազան արարողության կատարվեց հոգեհանգիստ՝ վասն համորեն
ննջեցելոց: Մեռելոցը նախ երախտագիտության ու հարգանքի արարողություն
է ողջերի կողմից մեռյալների հանդեպ, որպեսզի նրանք չմոռացվեն, ապա
նրանց վերստին նորոգման, հարության հույս է պարգեւում:
ԱԼՎԱՐԴ ԿԱՂԶՎԱՆՑՅԱՆ
ԼՈՒՍԱՆԿԱՐՆԵՐԸ՝ ԳԵՎՈՐԳ ՂԱԶԱՐՅԱՆԻ
>>>
|
|