«ՊԱՏԱՐԱԳ
ԱՍՏՈՒԾՈՅ ՀՈԳԻ ԽՈՆԱՐՀ»
ԱՍՏՎԱԾԱՍԻՐՈՒԹՅԱՆ, ԱՍՏՎԱԾՃԱՆԱՉՈՒԹՅԱՆ ԵՎ
ՀԱՅՐԵՆԱՍԻՐՈՒԹՅԱՆ ՍԱՀՄԱՆԸ
Սկիզբը` նախորդ համարներում
արձյալ
վերադառնանք Ավետարանին: «Պիտի սիրես քո ընկերոջը, ինչպես քո անձը»
(Մատթ. ԻԲ 39): Աստվածասիրության մեծագույն պատվիրանից հետո, իբրեւ
հաջորդ կարեւորագույն պատվիրան, ինչից «կախված են օրենքն ու մարգարեները»,
Հիսուս ներկայացնում է ընկերոջը (որ նշանակում է թե` մերձավորին,
ազգակցին, հայրենակցին) դարձյալ անպայմանավոր սիրելու անհրաժեշտությունը:
«Պիտի սիրես՝ ինչպես քո անձը»:
«Եվ
չկա մեկը, որ ինքն իրեն ատի»,- ասում է Պողոս Առաքյալը (Եփես. Ե
29): Ուրեմն՝ որքան բնական եւ հասկանալի է սեփական անձի նկատմամբ
սերն ու գուրգուրանքը, նույնքան բնական, հասկանալի եւ անօտարելի
պետք է լինի «ընկերոջ» նկատմամբ սերը: Հակառակ դեպքում ինքնասիրության
բնական վիճակն այլանդակ եսասիրության կվերածվի:
Հիսուսի կողմից այս երկու պատվիրաններից բխող եզրակացությունն առավել
քան հստակ է: Եսասերը չունի ո՛չ Աստված, ո՛չ հայրենիք, ո՛չ ազգ.
իր անձից բացի, չունի ոչինչ:
Եսասերը չի կարող սիրել Աստծուն, չի էլ ցանկանում հավատալ Նրա գոյությանը,
քանի որ Նա խոչընդոտ է՝ իր անձնակենտրոն եսասիրությանը հագուրդ տալու
մեջ: Աստված խանգարում է եսասերին` սեփական անձը տիեզերքի կենտրոն
համարելու համար, ուստի իր սեփական անձից կարեւոր որեւէ մեկը չի
կարող լինել եւ չպետք է լինի: Հետեւաբար՝ եսասերի գերագույն երազանքն
է, որպեսզի Աստված գոյություն չունենա:
Եսասերը չի կարող սիրել հայրենիքը, քանզի հայրենիքը զոհաբերություն
է պահանջում, ինչին անընդունակ եւ անպատրաստ է եսասերը: Եսասերի
«հայրենասիրությունը» հայրենիքին չի ծառայում, այլ սեփական անձին:
Եսասերի համար հայրենիքն իր սեփական ունեցվածքն է սոսկ, որ միմիայն
իրեն է ծառայում: Եսասերի համար հայրենական ժառանգությունն անհրաժեշտ
է, որպեսզի նա Ե դարի եկեղեցու կամ որեւէ մեկ այլ շինության վրա
մեխով փորագրի, այսպես թե այնպես մոռացության դատապարտվելիք, իր
սին անունը:
Եսասերը չի կարող սիրել ազգը, քանզի ագը ծառայություն է պահանջում,
ինչը երբեք եսասերի սրտով չէ: Եսասերի կարծիքով ազգը պետք է ծառայի
իրեն, եւ ազգը շնորհակալ պետք է լինի իր նման «մեծությանը»՝ ազգային
հավաքականության մեջ ընդունելու հնարավորության համար: Եսասերի համար
ազգն արժեք ունի սոսկ այն պատճառով, որ ինքը պատահաբար այդ ազգին
է պատկանում:
Այդ իսկ պատճառով եսասերը շատ հեշտությամբ է փոխում ե՛ւ իր Աստծուն,
ե՛ւ իր հայրենիքը, ե՛ւ իր ազգը: Կարծում եմ, այստեղ հասանք ազգասիրության
և ազգայնամոլության հոգեբանական սահմանին: Եսասերը չի կարող լինել
ազգասեր, սակայն նա հեշտությամբ կարող է լինել ազգայնամոլ: Ազգասերը
սիրում է սեփական ազգը, սակայն չի արհամարհում եւ չի ատում մյուս
ազգերին: Ազգայնամոլը ոչ թե սիրում է իր ազգը, այլ պարզապես ատում
է մյուսներին: Ո՞րն է այդ ատելության պատճառը: Իր ազգը բարձր է մյուս
ազգերից, քանզի «ինքը» հենց այդ ազգին է պատկանում: Այդ փաստն արդեն
իսկ բավարար է եսասերի համար, որպեսզի նա ատի մյուս ազգերին: Սեփական
անձի բացառիկության զգացումը եսասերը պատճենում է այն հավաքականության
վրա, որին փորձում է պատկանել:
Շարունակելի
>>>
|
|